20140502

Oj! Det har visst redan gått en månad sen jag skrev sist. Tiden bara rinner iväg å man hinner inte mycket extra om dagarna.

Vi har släppt alla unghingstar på bete nu, vi får ju hämta hem Wilbur å Rolle ibland när vi ska jobba med dom.
De tre ungstona är också släppta på bete och dom lastades för att åka transport till betet. Blev lite miljöträning och dom skötte sig bra alla tre. Nu går dom på ett bete med mycket mat för dom tre så vi får se hur länge dom får gå där. Vi har ju samma beten som förra året så vi känner att vi inte har betesbrist i alla fall. Bra ifall det blir torrsommar att ha många hagar å välja på.
Windy å de andra stona har fått större hage, jag öppnade upp ner mot beteshagen så dom kan gå fram å tillbaka så nu slipper vi köra ut hösilage mer för den här säsongen hoppas jag.
Windy å Eywa ska upp till Hanna snart för betäckning med Fabian, fullblodshingsten som vi fått låna av Bäckholmens, tack Karin.
Han ska stå hos oss hela säsongen på naturlig betäckning så har ni ett sto som ni vill betäcka med Fabian så är det bara att höra av er..
Windy har varit iväg till veterinären för att sköljas efter att hon kastade sitt föl i vintras. Hon ser fin ut men framtiden får utvisa om hon har avlat färdigt, vi betäcker henne naturligt i år å ser om hon går hela tiden nu, det kan ju ha varit nåt fel sist.

Så i år blir det bara ett föl på gården, Myran ska föla i månadsskiftet maj/juni så det närmar sig. Jag hoppas på ett fint stoföl så vi kan låta henne utbildas sen å tävlas. Annars blir det nog betäckning igen.
Hanna vill gärna betäcka Winnie med en liten hingst i år men jag vet inte, jag är kluven, om jag säljer några så känner jag mig mer säker på att betäcka annars har vi tillräckligt som vi har det.

Sist här en bild på Fabian i sin hage och Edward i hagen intill.
Jag lovar att skriva snart igen...
/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0