20140219

Tio dagar sen sist å vi tränar på med unghästarna, mest hingstarna. Det löshoppar å longeras.
Vi va inne med "Rolle" å skodde han runt om. Det va första gången han skoddes å han skötte sig jättebra å fick beröm av hovslagaren :)
Oturligt så har han nu tappat en framsko så det blir en tur in igen. Det är därför jag inte gillar att sko dom, det åker alltid av nån sko som gör att man inte kan träna dom ordentligt. Hanna sa att han fått ett mycket bättre steg sen vi skodde han så jag får väl ge mig på den punkten då. Hoppas han visar det steget sen när det väl gäller.
De små tjejerna som varit svullna i benen är nu ute hela tiden i sin hage å går fint i n i vindskyddet å äter duktigt å faktiskt så kommer dom fram varje gång jag kommer så jag får klappa om dom lite. Jag som va orolig att dom skulle bli lite förvildade men återigen visar våra uppfödningar vilket bra psyke dom har. Sociala å trevliga.
Fick ta in ett par av det äldre stona ett par dagar, den ena va geggig i ett öga men det blev bra på det två dagar jag rengjorde å smorde det. Skönt att slippa ringa veterinären. Gamla Windy fick komma in också å få lite omsorg, byte av täcke å lite borstning. Hoppas på lagom varmt väder i helgen så kanske hon får ett bad för det skulle hon behöva.
Det finns en sida för alla som är intresserade av utställningar och det är lite kul för tjejen som startat den frågade oss om hon fick låna bilder på våra fina ponnyer å självklart fick hon det så nu finns dom med på hennes sida. Kolla gärna in här:

http://www.hastutstallningar.se/alla-raser/ponny/ridponny/

Ha det gott alla därute så hörs vi igen om några dagar :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack snälla, för din länkning både här och på FB. Kul att det blev en hel del besök efter det!

Om inte annat så ses vi på Riks i sommar. Ser verkligen fram emot att få fota vackra ponnyer och maffiga halvblod.

Ha det gott!
Jenny

Svar: Kul om du kommer till Riks å fotar. Man brukar ju inte alltid själv ha så gott om tid för sånt. Vi hörs mer över fb.
stuterisb.blogg.se

2014-02-24 @ 21:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0