Föl nr 1 2013

Äntligen så kom det fösta fölet!
Jag började idag på nytt jobb å självklart så skulle någon föla när jag inte själv var hemma å kunde assistera. En himla tur att jag har så underbara vänner som ställer upp i alla lägen. Sari och Eleonore som egentligen inte är så kunniga med det här med fölningar men dom klarade det galant.
Sari plockade in de andra från hagen så Windy fick vara ifred med sitt fölningsarbete. När sen Eleonore kom så hjälptes dom åt och tog in Windy å lilla fölet å sen släppte dom ut de andra stona igen.
Detta var Windys 11 föl! Å hennes 3:dje med Ve´rona´s Bo-Gi som fadern så 3:dje helsyskonet och det blev ett sto!! :) Fux med ganska mycket vitt. Sååå söt!! Men det är dom ju alla :)
SB Bacardi Breeze är namnet...
Nu väntas närmast Isadora (som redan har haft vaxproppar som släppt) och Athletica. Vi får väl se om någon av dom timar in det när det är hästskötare här igen..
Bild av inte så god kvalite´ men alltid så svårt att få bra bilder i stall. Kommer bättre bild längre fram.
Skulle jag inte behövt vaka på de andra så hade jag nog somnat med ett leende på läpparna ikväll. Men som sagt bara att sätta på larmet varannan timme eller så...

Tills nästa gång!
Ha det gott alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0