byte av hage.

Lite snabb uppdatering emellan julledigheten.
Vindskyddet är så pass klart så nu har vi låtit dom flytta över till den hagen. Å det är lika roligt varje gång å se när dom spänt går fram å kikar in, kan ju vara nåt farligt därinne :)
Men redan efter nån timme så börja dom gå in å kolla. Bara en går in så följer snart de andra efter.
Jag har tänkt att det ska upp belysning därinne och även en kamera så man kan ha övervakning. Bra att ha om man vaknar mitt i natten å det smäller å bankar därinne. Då kan man först kolla ifall nån ligger fast å om man måste gå ut eller dom klarar det själva. Jag kommer nog att göra likadant i det andra vindskyddet om det funkar, det ligger lite längre bort från huset men får kanske köpa en annan kamera till det annars som går på lite längre avstånd.
Nu har dom tak över huvudet så nu kan vintern komma om den vill. Fast jag vet att blir det snöstorm å oväder så går dom ändå inte in där utan står ute å trycker.
Nästa projekt är att nu ska vi avvänja fölen från deras mödrar medans vi är lite lediga. Dom är alla över 7 månader nu så det är verkligen dags. Sen ska vi se om vi kan börja med Athletica å Gabban för dom ska säljas är tanken.
Här en bild på Eywa framför nya vindskyddet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0