Länge sen sist, igen...

Nu va det längesen jag skrev här. Tiden går å man hinner inte så mycket som man borde göra :(
Snön har i alla fall snart försvunnit men då blir det geggigt istället men får solen lysa å värma upp varje dag så blir det nog vår till slut. Känns att vintern varit jobbig å lång..
Jag var på hingstpremiering i Ljungby för ett par veckor sen. Var ju mest intresserad av ridponnyhingstarna såklart men en å annan av de andra raserna hann man ju se. Synd att inte fler 3-åriga hingstar visas, jag skulle gärna ha in lite nytt hingstmaterial som man kan välja emellan till stona sen när det blir dags. Fast i år blir det nog bara gamla Windy som ska betäckas. Det börjar bli för många på gården och jag skulle gärna sälja ett par av förra årets hingstföl. Bis-fölet SB My Goldfever är sålt men har ett par fina bruna e. DGR Metall och en e. Jarno som jag tror blir läcker i färgen och som rörde sig fantastiskt i somras men som det är nu med underlaget så hoppas man att dom ska ta det lugnt i hagen istället för att springa runt, men dom har inte samma tanke som mig utan ibland busar dom runt som små tokar å stegrar sig mot varandra å har väldigt kul ser det ut som. Jag är mest orolig att dom ska halka ikull men dom verkar stadiga på benen.
Tillbaka till hingstpremieringen, de var två 3-åringar som visades men ingen av dom gick igenom, den ena ville nämnden gärna se igen nästa år och det va Elisabet Nilssons hingst så nu får vi peppa henne så hon visar fram han 2014. Vi såg ju Hästaks hingst förra året och den hade utvecklat sig jättebra å blivit riktigt fin. Å sen visade dom fram gamle Leuns Velds Lord som vi sett redan i Holland när vi var där på besök. Båda dessa hingstar blev godkända och är nya i Asrp:s hingstprogram. Jag tyckte det var jättesynd att inte K2 Ken kunde genomföra sitt ridprov, tänk om han gått igenom, bra härstamning och bra storlek, tror han skulle passa jättebra i ridponnyaveln.. Hoppas han kommer igen nästa år för jag vill nog använda honom i framtiden.
Den 13 april ska jag iväg på Asrp:s årsmöte uppe i Sörmland, ska bli trevligt för jag har inte kunnat gå det senaste åren pga fölningar men i år är det lugnt på den fronten..
Återkommer snart med mer vokaler och konsonanter :) :)
/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0