22 april

Ska börja skriva datum som överskrift tror jag då jag ibland har svårt att hitta på vad inlägget ska heta..
Händer inte så mycket här men solen skiner å det känns härligt ute. Nu börjar allt arbete som tillhör våren på en gård.
Fölen börjar titta fram lite varstans men här kniper dom igen än, Windy blir nog först ut, hennes ljuver är ganska klart så jag får nog börja vaka så smått. Typiskt att mottagaren till kamerorna har lagt av lagom tills fölningar ska börja. Hoppas få tag i en ny snabbt för vill inte missa någon fölning. Athletica ska ju ha samtidigt som Windy men hennes ljuver är inte alls mycket ifyllt men man vet aldrig, det kan gå fort på slutet, en del fyller ju färdigt i samband med fölning till och med.
Jag har beslutat att sälja vårt "stora" ridponnysto billigt till avel så söker ni ett fint sto med elithingstar i sin härstamning så passa på! Gå in på hennes sida här på hemsidan, SB Fleur de Sante´ heter hon.
Sen hoppas jag att jag ska få ut några av de andra ridbara ponnyerna till duktiga ryttare/folk. Tråkigt att ha fina ponnisar gående å skrota här hemma. Dom ska ridas då mår dom bäst.
Nu är det dags å gå ut å titta till alla djuren innan arbetet kallar.
Nästa gång vi hörs tror jag nog att det har kommit ett föl här :)
Ha det gott alla i solen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0