Duktig ryttare och ponny..

Det gick jättebra för Mathilda och Boggi. Dom knep en andraplats i första klassen. Det var stilbedömning i den klassen också och Mathilda fick bra kritik för sin ridning och sen räknades poäng för det + hoppningen ihop och då blev det så bra. I andra klassen gick dom också fint, dubbelnolla här också men lite långsammare så det blev ingen placering men helt okej ändå. Det var så kul att få se dom in action, kommer nog bli fler gånger när dom tävlar i närheten. Vi har ju en del större tävlingar runt här i regionen så tillfällen blir det....

Igår gick jag runt mina beten med hunden för att kika lite men oj vad ledsen jag blev. Mina beten är totalt förstörda av vildsvinen. Jag har 5 ston som ska föla å just nu känns det väldigt oroligt för jag vet inte vart jag ska ha dom gående för det beten som var ämnade för dom finns inte kvar, det är totalt uppbökat och det går inte bara att ringvälta utan vi måste nog tyvärr plöja upp å så in nytt å då kan man inte släppa djur i första taget för då blir det söndertrampat direkt. Det är inget kul att ha dessa vilda djur så nära sig. På ena sidan har dom bökat bara 50-100 meter från huset, det känns som vi snart har dom på tomten.

Vi har börjat röja lite i skogshagen också, träd har fällts och fler ska nog fällas. Det blir riktigt fint när det blir  klart. Men mycket arbete är det. Sen blir det ju ved också av en del av det så nästa vinter är nog räddad också. Nu är ju Kristian hemma igen så då kan det bli lite mer gjort, han gillar ju att arbeta med kroppen å det kommer han att få här..

Bilder kommer...

Författare: Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0