Dags för lite uppdatering och höstbilder...

Tiden tycks rusa iväg när man har roligt, Kristian har nu både hunnit komma hem och hunnit åka igen sen sist jag bloggade. Denna gången va det kortledigt i 2 v, så nu kommer han hem igen 1nov och är ledig i 4 veckor, då ska vi hinna packa å flytta till vårt nya boende, jag har idag börjat packa ner bokhyllan som består av 4 sektioner, har fyllt 6 kartonger, men bokhyllan står fortfarande inte tom, herre gud vart ska detta sluta?!
Men under dessa 2 veckor har vi iaf hunnit med lite på Brännebäck! Gubbarna jobbar förfullt med pappas maskinhall och bygger takstolar som ska bära upp det tjusiga taket! 20 takstolar ska göras, 12 klara och 10 är faktiskt redan uppe!! Fantastiskt! Men det tar sin lilla tid, Kristian är inte riktigt vän än med hammaren och några mindre missöden har inträffat, men inget som inte går att reparera med vanligt plåster! Vi hoppas dendär maskinhallen snart står klar, för i ena enden ska byggas en ligghall som ska användas i vinter är det tänkt, så vi får hoppas vintern väntar lite till med att komma, hösten har ju tydligt kommit för att stanna iaf...sommaren är mer ett minne blott!

Vi har kört igång med träning av Flurran, hon är till salu och vi hoppas kunna rida igång henne lite nu inför försäljning. Finns det någon i vår närhet som skulle vilja rida henne några dagar i veckan så hör av er, för jag själv har ju inga möjligheter till det för tillfället ;)! Hon vill ha en ruttinerad orädd ryttare med mjuk hand.



Windy är nu officiellt höjd till Elit, hon skrapade ihop 160p på sina 8 avkommor, god marginal då Elit är från 120p. Windy har ju egentligen 9 avkommor, men den första är efter ej godkänd hingst och därför registrerad med okänd härstamning och kan därför inte räknas! Windy har ju varit berättiga till Elit redan 2009, då hade hon 120p, men vi trodde man kunde visa på premieringen och få henne höjd då och erhålla en elit-rosett, så vi väntade tills i år om vi skulle visa henne med föl, men så funkar det inte längre med nya regler och egna avelsorganisationer, så därför blev det inte att vi skickade in förrens nu i höst! Men nu är det iaf klart!
Hade varit kul att få en sånhär i kuvertet från ASRP, men får nog byta ras om jag ska få rosetter till stamboksföringarna och höjningarna igen! ASVH skickar iaf ut rosett även om stamboksföring och höjning sker pappersvägen, varför gör inte ASRP det också? Om vi inte kan stamboksföras och höjas på annat vis än pappersvägen, hur ska vi då få rosetter som tillhör? Trist tycker jag!

Fölen har flyttat till större hage, dom tyckte den lilla plankhagen/corallen blev lite tråkig, så dom valde själva att byta till ny hage! Så här kommer lite nya bilder i höstsolen...! Jag är helnöjd med vissa bilder som blir hur klara som helst, medans nästa blir suddig, jag måste öva mer så jag lär mig vad jag gör för fel när det blir suddigt! Så många bilder blir det...se å njut av årets fölflock!








SB Eywa

SB Winning Breeze





Såhär ska bilderna vara, nästan så man kan räkna hårstråna på halsen...så tydlig är den! Kanon!

Text & Bild: H-S Jonnson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0