Lite blandat!

Igår hade vi hovslagaren här. Verkade av 7 av hästarna så nu är det bara 7 kvar, dom tas på måndag. Tur man kan dela upp det, jobbigt blir det annars. Det är ju alltid någon av unghästarna som har lite svårt att stå still varje gång så för att spara på hovslagarens rygg så delar vi upp det. Fast dom flesta  sköter sig jättebra. Kan vara någon som efter tre ben blir trött på att stå still... Typiskt unghästar... Vi passade samtidigt på att maska av dom när dom ändå stod inne. Skönt att ha det avklarat, nu blir det inte förräns dom släpps på bete... Hmm...bete... låter härligt....

På måndag ska vi ta de dräktiga stona  och grabbarna... Stona börjar bli väldigt stora och tunga nu. Tänk! Toppan har bara en månad kvar... Känns inte som fölningsväder precis men mycket kan hända på en månad. Vi hoppas på vår nu...
Vi tog av täckena igår också på stona dom har ju bara haft regntäcken på sig så kylan har dom ju varit vana vid. Windy är riktigt tjock/stor, Hanna snackade om tvillingvarning men nä det tror jag inte , hon har haft många föl och börjar komma upp i åren så det är nog naturligt att hon ser ut som hon gör. Vilken nallebjörn hon var under täcket, massor med päls så nu ställer hon sig hos Toppan för att klia manke och bli av med lite av pälsen, Toppan har fullt med hår i munnen ibland...
Toppan är lik sin mor så hon är också ganska rejält tjock. Esther är fint tjock och Myran som är förstagångare är lite mindre tjock. Det ska bli så spännande med Myrans föl.

Bo-Gi sköter sig bra, han hade tappat en sko så hovslagaren fick rycka ut, men som den "gamle valack" han är så stod han helt stilla och lät sig skos... Planerna för Bo-Gi börjar ta form nu... Spännande!
Har även fått lite rapport från vår andra uppfödning Sea Breeze, såret läker fint och inom kort så är det tillräckligt läkt för att dom ska kunna påbörja behandling. Skönt! Vi håller alla tummar vi kan att det fortsätter i rätt riktning och vi är så tacksamma att familjen som har han låter han få chansen att bli bra igen. Han är en sån kanonponny och är bara i början av sin karriär...  

Jag gjorde ju min första handledsoperation i måndags. Så nu är jag ganska handikappad. Som tur är så har jag Ida här hemma som hjälper mig med det mesta. Vet inte hur jag skulle klarat mig annars. Jag försöker ju göra så mycket jag kan själv men känner att jag ska ta det försiktigt för värken kommer smygande annars. Vill inte gärna ta tabletter om jag slipper. Men jag har lite svårt att hålla mig stilla, så jag är med i stallet och gör lite vad jag kan... Men ganska svårt att mocka med en hand fast det går om man är envis...

Väntar på att få lite fina bilder från våra uppfödningar som vi kan lägga in här....

Ha det gott tills nästa gång vi hörs....

Författare: Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0