Bete!

Vad härligt det är med många hagar. Nu när betena börjar sina på många ställen så har jag nu släppt på mina ston med föl på nästa hage. Det är knähögt med mat, egentligen nästan som en vall. Dom behöver mycket mat stona för att kunna ge sina ungar vad dom behöver. När denna är uppäten så har jag en till, sen hoppas jag det har regnat såpass så det andra har börjat växa igen...

Mina ungston går i en hage där det börjar bli lite mindre med bete, hälften av dom skulle kunna gå där hela sommaren för dom är som tunnor medans den andra halvan skulle behöva lite mer. Så är det! Olika individer, olika gener.. Precis som med oss människor... 


En härlig betesbild..

Författare: Marie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0