Bilder och lite planer

Sommaren är i full gång och det regnar och e inte särskillt varmt! Men det e väl svensk sommar antar jag! Regn behövs så gräset växer, men lite sol och värme e ju också trevligt! Själv har jag varit på bröllopsresa i karibien så jag har svettats nog i 35 gradig hetta, så att komma hem till regn och rusk i Sverige e ju som rena vintern...

Idag har jag tagit lite kort på våra pållar, fölen växer och dräktigheterna trillar in, vi har en 3-åring i år som inte verkar vara sugen på nåt föl till våren, tar hon sig inte kommer hon troligen bli till salu istället. Vi har annars 4 ston konstaterade dräktiga, varav 2 med Jarno som vi ser mycket fram emot.

Nästa vecka är det dags för 3-åringarna att premieras, vi har ju 4st så det blir hektiskt för mig, men jag har ju lyckats innan, vet ju att jag har träningsverk att se fram emot dagen efter, men just i stundens hetta så brukar jag orka! Vi hoppas på nåt diplom iaf, några av dom är riktigt bra, när d vill, en del lite väl överförfriskade i hullet, men vi får väl försöka sätta fart på dom så vi får fram deras rörelser.

Om lite drygt en månad är det dags för den årliga ponnyutställningen i Nybro som sydöstra Sveriges ponnyförening anordnar. I år har vi så många kandidater till detta så jag vet inte vilka jag ska åka med. Myran hade varit kul, men som förstagångsfölare så är hon inte så där rund och fin som man skulle önska, så vi står nog över henne. Hennes unge däremot är en kandidat, även stoet efter Winston är en klar kandidat, om vi vill dra iväg med gamla Windy, fast hon brukar ju ta utställningar med ro...Dom andra fölen är också bra, men nu pratar vi dom bästa ;)!! Bröderna är också heta kandidater, så kanske blir det 2 unghingstar och nåt föl...Edward e en riktig snygging! Men vi får se, på utställning ska vi iaf!! Det är den enda för oss i år!

Här kommer bilder....


Gabban som inte vill bli dräktig...


Athletica dräktig med DGR Metall



Ungston på rad, från vänster Estelle, Atheltica, Gabban, Isadora, Wildan och sist men inte minst (mkh) Stjärnan!


Stjärnan


Edward





Storebror Edwin




Winnie





Lille Wilbur





Eywa



Rolle

Författare och Bild: HS Jonsson (har ju bytt efternamn med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0