på vift!

I måndags var Hanna hemma igen och red unghästar. Hon tog först ut Myran på en tur i skogen. Det gick bra i början men sen dök det upp vatten i skogen och det var inte populärt hos Myran. Hon skulle inte gå över där men efter en bra stund (en halvtimma) så gav hon med sig och gick över så dom kunde fortsätta sin runda och komma hem igen. Nästa på tur var Estelle. Hanna red iväg och tog en annan runda mot förra gången och Estelle skötte sig bra men när dom kom hem igen upptäckte Hanna att hagen var tom!! Bara lilla Stjärnan stod snällt i kanalen och pratade med sin mamma... Jag var på väg hem när Hanna ringde mig om att hästarna var på rymmen. Som tur var så var jag nästan hemma. När jag kommer till lilla vägen som går in ca 50 meter från vårt så får jag se något i ögonvrån. Jag stannar till och där kommer dom 5 stycken genomsvettiga ungston. Med inte så stor möda får vi in dom på plan och in i stallet. Sen in i varsin box med dom och sen gällde det att laga staket. Dom hade "bara" sprängt tråden och tagit av grindstolpen så det var snart lagat. Men vem vet vad dom varit? Hur långt dom hunnit? Hanna var väl borta 20-30 minuter så det var inte så lång stund men som sagt man får vara tacksam att dom kom tillbaka med en gång... Min fasa är att ha hästar på vift...

Idag har vi varit på kliniken med Bo-Gi. Idag var det dags för besiktning och mätning och skoning. Och allt gick kanon. Han skötte sig bra vid besiktningen förutom att han är ganska känslig av sig så att bli undersökt i öron är inget kul men det gick till slut det också. UA blev resultatet! Sen var det dags för mätningen och mätkäppen stannade på 147 cm så han har ju några mm till han kan växa men han är så färdig så det blir nog hans sluthöjd också. Sist skodde vi han runtom igen och satte på sulor fram för vintern har ju tänkt stanna ett tag till....  Så imorgon ska jag försöka brodda innan jag släpper ut han, ska bli kul hmm....

Imorgon blir det andra äventyr men det tar vi då.. Ha det gott allihopa!

Författare: Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0