Höst!

Nu har vi tagit hem alla hästar från sina olika beten. Säsongen har varat länge i år.  Jag har stängslat i ordning vinterhagarna och delat på stoflocken. Windy och Myran går själva nu och meningen är att Esther och Toppan ska gå ihop med dom när fölen är avvanda vilket vi snart ska borja med. Fölen är ju faktiskt 6 månader redan, jisses vad fort det gått!
Småpojkarna (ettårshingstarna) går i egen hage och Bogi går nu också i egen hage då jag har släppt ihop Estelle med de övriga ungstona så nu är flocken samlad igen.  Flurran, Wildan, Estelle, Athletica, Isadora och Gabban = 6 ston som går ihop, lagom storlek på flocken. Fast jag skulle gärna ha några mindre i den hagen.
Vi har ju Flurran och Wildan till salu till att börja med. Athletica var tanken att vi skulle sälja också men Hanna vill behålla henne och ta föl först för hon har sån bra inställning till arbete mm... Isadora och Gabban ska vi iallafall behålla det är säkert. Estelle har vi inte bestämt riktigt än. Beror ju på om Esther  får ett stoföl till våren eller vad det blir.
Jag mätte mina småpojkar när vi tog hem dom. Edwin är 135 cm och Hannibal 139 cm. Hannibal ser mycket större ut än Edwin men han har maffat på sig så det är nog därför. Skönt att han inte är så stor iallafall. Han blir nog en bra maxad D-ponny med mycket hopp i sig, snart dags för ridhusträning med dom. Ska bli spännande och se hur han hoppar.
Vi har haft spekulanter på Bo-gi här. Dom som provat honom har blivit jätteförtjusta i honom och de andra har inte hunnit prova än. Kanske dom inte hinner det heller....

Dags att sova känner jag, har fått ont i halsen efter Londonresan så är lite dämpad.

Ha det gott alla så hörs vi snart igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0