Betäckningssäsongen är igång.

I fredags åkte vi med Toppan och hennes föl till Vesslö för årets första ultraljud. Hon hade ägg som såg bra ut så vi beställde till lördagen. Hem och tillbaka igen på lördag morgon för seminering med den danska hingsten Triple Tree´s Prince Perfect, samma hingst som är pappa till årets föl SB Prince Edward. Idag var vi tillbaka igen för ultraljud, det hade inte hänt något med äggen, dom stod kvar precis likadant så nytt telefonsamtal till Hästak som sköter beställningarna från Danmark. Så i morgonbitti åker vi igen. Hoppas då att det har börjat hända nåt med äggen, vill bli färdig så fort som möjligt innan det är dags för nästa sto som är Zandbergs Esther som ska betäckas om med samma hingst.

Igår åkte även Windy och MyJar med lastbil till Holland för att betäckas där med en jättehärlig hingst som tyvärr inte stod på eu-station annars hade vi bara behövt åka till Vesslö med dom också. Jag har varit lite nervös inför resan. Dom har ju aldrig åkt så långt förut men det har gått jättebra och jag har fått besked att dom har kommit fram och verkar ha tagit resan med ro. Skönt... Tanken är att dom ska vara kvar därnere till månadsskiftet juni/juli. Vi vill gärna visa MyJar på sommarpremieringen som är i mitten på juli nångång.
Är ni nyfikna på vilken hingst dom är hos? Då får ni vara det ett tag till. Jag ska skriva om honom i nästa inlägg. Nu ska jag sova... God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0