Lite positiva rader!

I lördags kväll va det dags igen att snacka engelska i telefon! Dom ringde från Holland för att tala om att båda våra ston var dräktiga! Härligt! Hoppas nu att det förblir så.. Dom ska ultraljudas igen innan dom tas hem. Vilket vi hoppas blir i början av Juli..

Idag har Bogi fått skor fram, han har inte varit skodd sen han var tre år så det är ett tag sen men han var så snäll, stod nästan å sov hela tiden. Han fick bara framskor sålänge för det lutar åt att dom får sällskap i hagen till helgen. Todde ska komma hem en sväng för träning inför treårstest och inridning...  Ifall dom ska bråka så är det lugnast med barfota bak så tar det inte så illa om det skulle bli nåt.  Men vi tror iochförsig inte att dom kommer att bråka, dom är ju bröder....  Han får bli skodd bak vid nästa tillfälle som hovslagaren dyker upp här som blir den 17 juni så det dröjer inte sålänge...

Hovslagaren som är en mycket meriterad man som varit med i många år gillade min hingstunge efter den danska hingsten. Han tyckte han var jättefin (det vet jag redan). Med niomässiga gångarter så man kanske ska visa upp han i sommar??? Hade faktiskt tänkt göra det ändå men visst blir man glad när andra ser det jag ser? Min fina lilla Edward som har börjat mörkna runt ögonen nu....

Dags för dygnsvilan nu... Natti natti!

Författare: Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0