Dräktigt igen!

Idag har vi ultraljudat Esther och hon var dräktig också så nu är alla fyra betäckta ston dräktiga på första försöket! Inte illa! Flickorna i Holland har gått 45 dygn den 4 juli då räknar jag med att dom ska ultraljudas och hoppas att dom fortfarande är dräktiga. Då är tanken att dom ska komma hem i den veckan...

Vi har även varit en sväng åt Atg-kliniken idag med Estelle för att kolla upp hennes ben. Såret såg jättefint ut, lite svullnad kvar. Det blev ultraljud här också fast på benet istället. Allt verkade fint efter ultraljud och röntgen. Hon ska ta det lite lugnt ett par veckor till sen bär det av ut till hagen till de andra igen. Hon kommer att bli så lycklig!!!
När vi skulle hem från kliniken så "fastnade" Susanne hos någon på vägen ut så jag fick helt enkelt lasta själv, men det gick jättebra! Hur många 2-åringar går själva in i transporten när man lägger grimskaftet på halsen? Dom är nog lätträknade! Hur som hellst så var hon  jätteduktig! Jag var så nöjd... Senare på kvällen skulle jag ta hem Flurran från betet för hovslagaren kommer imorgon. Hon gick bara rakt in hon också. Och jag lastade ut själv hemma med... Duktiga pållar!!

Lägger in en bild på mina fina dressyrpållar...

 

Författare: Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0