Duktiga pållar!

Igår skodde vi båda 3-åringarna runt om för att det ska få det bästa förutsättningarna inför 3-årstestet. Båda var snälla att sko, visst gick det åt lite mutor i form av kraftfoder men det tycker jag är okej första gången. Det är ju inte alltid lätt att stå still när man "är liten"...
Idag har vi haft ute veterinären, han fick kolla Windys öga som idag var okej, jag tvättade det igår och körde i lite slava och det gjorde tydligen susen! Får fortsätta några dagar så det inte kommer tillbaka. Han tittade även på Lillgabbans ben som också är på bättringsvägen dock är hon lite svullen och halt men det är bara att bandagera igen och hålla koll. Förhoppningsvis kan hon komma ner till övriga flocken till helgen...
Sen var det bara ultraljuden kvar, både Windy och Myran har ju gått 90 dygn nu så det var spännande att se om dom behållt sina foster efter resan hem. Båda var dräktiga så jag är så glad, får nog erkänna att jag varit lite nojjig när det gäller de två. Man vet ju aldrig hur det går när man skickar iväg dom. Men dom har skött sig exemplariskt mina fina ston!
Nu är det två kvar som ska kollas på sina 90 dagars när dom infaller. Toppan har redan gått sina så där blir det nog ultraljud till helgen. Esther är inte klar förrän till månadsskiftet.


Författare: Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0