Tävling

Så är helgen till enda och det blev verkligen en superhelg för oss på superhelgen på Udden.
I fredags startade Estelle och Esther sin första lokala tävling. Estelle var anmäld till en LD clear round som hon 0:ade. Esther gick en LC, normalt hade jag nog startat henne LD också på första ute, men då båda går som ungponnyer så blir det snävt med tiden, så valde olika klasser istället. Esther hade inga problem med en LC och hoppade en glasklar 0-runda. Man kan ju tycka att dom borde titta på omgivning när man kommer ut såhär, hinder som dom aldrig sett, publik och massor av hästar överallt. Men båda tog det hela med ro, duktiga ponnyer!
Esther valde vi även att starta på söndagen, där hon fick gå en LC till. Även idag 0ade hon utan problem, så jag tog mod till mig och efteranmälde till LB. Esther är absolut inte tränad för att starta en LB egentligen, men är man en superponny så är man och då går man runt även en LB utan problem, eller jag ett "litet" problem hade hon med sig, ryttaren! Så efter flera ryttarmissar så trillade tyvärr sista bommen, men Esther hoppade grindar, plankor, trippelbarr (första gången) och kombinationen utan att tveka! En superponny helt enkelt. Och kan nämna att LBn knappt hade några 0:or och jag tror tom någon 4-felare blev placerad i avd A, så det var alltså ingen lätt bana.
Både Estelle och Esther letar vi ryttaren/köpare till och jag hoppas nu när dom börjar göra resultat att framförallt Esther får en mindre ryttare som kan ta henne runt på tävlingarna. Hon kommer vara kanon i omhoppningarna, då hon är en liten krutdurk!

Bilder från helgen finns på facebook!

Här nedan följer några, även film kommer i veckan!


Text: HS Jonsson
Bild: K Jonsson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0